Архив

Icon Of Coil

By  | 

През 1997г Анди ЛаПлегуа (Andy LaPlegua) основава проекта Icon Of Coil, който първоначално обединява музикални и изобразителни изразни средства. Скоро обаче става ясно, че музиката играе най-важната роля за този проект и за да продължи музикалното развитие ЛаПлегуа кани друг музикант, Себастиан Комор (Sebastian Komor), с когото са работили заедно в Sector 9 (по-късно Moonitor). Първоначално Комор се присъединява само за изпълненията на живо, но след издаването на първия сингъл Shallow Nation той става официален член на групата.

След като първите 1000 бройки от този сингъл, излязъл в началото на 2000г, се разпродават за две седмици, Icon Of Coil си спечелват договор с норвежкия лейбъл Tatra Records. По същото време Tatra издава компилацията Sex, Goth & Electronics, в която ІОС се включват с версия на песента Repeat It.

Преди да започнат работа по втората си продукция, Icon Of Coil са ангажирани от Apoptygma Berzerk първо да осигурят програмирането на една тяхна песен, Starsign, а после и да подгряват концертите им по време на турнето на Apoptygma в Германия през 2000г. След това ІОС се връщат в Норвегия, където имат участия в Осло, заедно с Rockefeller.

Очевидно енергичният мелодичен звук в съчетание с хипнотичния глас на Анди се харесва на публиката и популярността на групата расте. Следващата й продукция, One Nation Under Beat, влиза в немската класация за алтернативна музика DAC под номер 20 и престоява там осем седмици, а най-високото място, което достига, е трето.

Третият член на групата – Кристиан Лунд (Christian Lund), се включва в проекта също в началото на 2000г и първото му появяване на сцената с Анди и Себастиан е на едно участие в Швеция. Преди това Кристиан има опит като вокалист на En Route, а е работил също и с ЕВМ групата Elected By Fear.

Излезлият през ноември 2000г първи пълен албум Serenity Is The Devil се изкачва до трето място в немската алтернативна класация и е последван от девет концерта на групата в Германия заедно с Beborn Beton. Групата е посрещната много добре от публиката и получава отлични отзиви от критиците, с което бързо си печели множество фенове на синт/индъстриъл музикалната сцена.

Стъпването на американския пазар не закъснява и скоро Metropolis издава дебютния албум отвъд Атлантика. През март 2001г групата тръгва на първото си турне там. Въпреки, че бюджета на турнето е доста ограничен – в някои градове членовете на групата спят в домовете на местните промоутъри – публиката е особено енергична, което прави концертите истински успех. Особено ентусиазирано публиката посреща новата песен, изпълнява от Icon Of Coil, Situations Like These, която по-късно влиза в ЕР-то Seren. Следват участия на електро-фестовете Slimelight и Astoria ІІ в Лондон, а след кратка почивка момчетата се заемат с натоварена програма от участия на европейски фестивали като CSD, Zillo Festival, Xtreaktor Festival, Eurorock, Infest и като финал правят забележително участие на M’era Luna.

След официалното издаване на Seren, Situations Like These става истински масов клубен хит и ІОС са готови да потеглят на следващото си турне. Този път те свирят в САЩ заедно с VNV Nation и още първият концерт в препълнения Vic Theatre в Чикаго става показателен за останалата част от турнето. Освен в САЩ групите продължават участията си в Канада, след това минават по източния бряг на Флорида, пресичат Тексас и стигат до западното крайбрежие и Холивуд, където събират публика от почти 900 души в Palace. Четири седмичното турне е изключително успешно и завършва отново в Канада.

По време на това турне, членовете на ІОС успяват да намерят време да напишат част от материала за втория си пълен албум, The Soul Is In The Software, който след издаването си оглавява немската алтернативна класация DAC и се задържа на върха няколко седмици. Традиционно силното участие на групата по фестивали продължава с концерти на The Dark Jubilee Festival и Sunday в Лондон, а също и с изключително приятното и успешно участие на Synthpop Goes The World в Торонто, Канада. За съвсем кратко време след създаването си, Icon Of Coil отбелязват сериозни постижения. Третият им албум от 2004, Machines Are Us, продължава тенденцията на използване на енергичен ритъм, приятни вокали, мелодии с тържественото звучене на химни и завладяващи синтезаторни обработки.

За да поддържат вниманието към себе си, в края на 2004г ІОС издават компилацията Uploaded And Remixed, която включва нови ремикси на избрани песни от първите им два албума, както и две нови парчета.

Дискография

Албуми

Serenity Is The Devil (2000)
The Soul Is In The Software (2002)
Machines Are Us (2004)
Uploaded And Remixed (2004)

Сингли и ЕР

Shallow Nation (2000)
One Nation Under Beat (2000)
Seren (2001)
Access And Amplify (2002)
Android (2003)